Αυτό το πολύ νόστιμο λαχανικό είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά με ιδιαίτερα σημαντικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Το κόκκινο χρώμα της ντομάτας οφείλεται στο λυκοπένιο, το οποίο έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Αυτές καθιστούν την ντομάτα ένα φυσικό ‘όπλο’ του οργανισμού για την αντιμετώπιση ορισμένων εκφυλιστικών ασθενειών, όπως ο καρκίνος. Πολλά οφέλη αποδίδονται σε αυτή την ουσία, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες μελέτες. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη, καθώς η πρόσληψη λυκοπένιου είναι ένας παράγοντας μείωσης της εμφάνισης του καρκίνου του προστάτη.

Οι ντομάτες συμβάλλουν επίσης στην προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία και τη μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης καρδιοπαθειών. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι μαγειρεμένες ντομάτες περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα λυκοπενίου από τις ωμές. Η περιεκτικότητά τους αυξάνεται ακόμη περισσότερο αν στα φαγητά ή στις σάλτσες χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο.

tomato 1

Εξάλλου, τα προϊόντα της ντομάτας προσδίδουν πολύ ωραία γεύση σε διάφορα μαγειρεμένα φαγητά, όπως ζυμαρικά, όσπρια, λαδερά, καθώς και πίτσα. Θετικό εύρημα αποτελεί και το γεγονός ότι το λυκοπένιο δεν καταστρέφεται με την υψηλή θερμοκρασία, όπως συμβαίνει με άλλα θρεπτικά συστατικά. Εκτός από λυκοπένιο οι ντομάτες είναι πολύ πλούσιες σε βιταμίνη C, Β6, νιασίνη, κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και φυλλικό οξύ.

Και η θερμιδική της αξία είναι πολύ χαμηλή, γεγονός που την επιτρέπει να υπάρχει άφθονη σε δίαιτες αδυνατίσματος. Μία μέτρια ντομάτα 85γρ. προσδίδει περίπου 15-20 θερμίδες! Τα ανωτέρω στοιχεία αποτελούν ακόμη μία απόδειξη ότι η υγιεινή διατροφή είναι νόστιμη, αφού οι διάφοροι συνδυασμοί τροφίμων, προσφέρουν τη μέγιστη δράση κάποιων πολύτιμων για την υγεία ουσιών. Μη διστάζετε, λοιπόν, να προσθέτετε σάλτσα ντομάτας στα φαγητά και να καταναλώνετε αγγουροντομάτα.